Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Váha

Můj dnešní článek je o tom, že nic není normální a že každá věc na světě je paranormální. Tak třeba praotec Čech je údajně vymyšlený a oproti tomu Petr Čech je skutečný.

Témat, která by stála za to být přepracována do formy článků, jimiž nepravidelně, avšak o to výrazněji zvedám kulturní a uměleckou úroveň zdejšího blogového prostoru, je větší než nemalé množství, jak je u mě ostatně obvyklé.
Ovšem to, že jedna z osob mně nejbližších před třemi týdny odešla za pověstný duhový most, mi do psacího plánu hodilo vidle a na jistou dobu jsem se autorsky i umělecky zablokoval. Nešlo to. Dokonce ani žádnou báseň, která by potěšila osazenstvo zdejší, jsem nevyprodukoval.
A nakonec pomohla akce, na kterou jsme se připravovali už několik měsíců. Celovíkendová konference, kterou jsme strávili ve sportovní hale na Letné, mi dokázala vrátit pozitivní myšlenky a snad i trochu mého velejemného intelektuálního humoru.

Nuže, přichází jedna opět naprosto očekáváná historka z mého pohnutého života. Jak známo, jednou z důležitých osob v mém životě je teta, která je sestrou mé mámy a kdysi dávno v dobách, kdy prabáby našich prabáb byly ještě dětmi, mi šla za kmotru. Na základě této zkušenosti má tedy nezpochybnitelné právo mi mluvit do života a dbát o mou mravopočestnost.
Kromě toho, že mě pravidelně varuje před utrácením peněz s mrzkými ženštinami (pomineme-li, že dodnes nevím, co to vlastně je ta mrzká ženština, proto s nikým takovým peníze utrácet nemohu a ta částka už vůbec nesouhlasí), ráda a často hodnotí i jiné aspekty mého života.
Jak už jsem psal, byl jsem do svých několika let poměrně hubený až podvyživený. Trvalo to dlouho, než jsem se spravil, abych o sobě mohl tvrdit, že jsem dobře vyvinutý, a aby má postava získala dostačující blahobytnost.
A poté, co mi obvodní lékařka poněkud pozměnila můj svérázný jídelníček, začala opět má hmotnost klesat postupně ke spodní hranici třímístných čísel. Moje blahobytnost se postupně vytrácela, ovšem není od věci poznamenat, že mé tělo začalo obsahovat specifický útvar, kterému jsem začal s jistou dávkou optimismu říkat „sexy pupík.“
Během loňské moravské dovolené se nám podařilo mou zmíněnou tetu navštívit. A protože mě baví spojovat příjemné s užitečným, spojil jsem to s túrou přes Kelčský Javorník, v jejímž závěru jsme dorazili do mého kdysi dávno rodného domu.
A v tu chvíli opět vstupuje do příběhu moje teta. Jakmile se otevřely dveře, pohlédla na mě, sjela mě od hlavy k patě kritickým pohledem a zvolala: „Teda, Martine! Co ten břuch?“
Marně jsem se odvolával na známé valašské moudro, že chlap bez břucha je jak hrnek bez ucha. Marně jsem poukazoval na to, že mi trvalo dlouhé roky, než jsem se z podvyživené hubenosti dostal do roztomilé blahobytnosti. Moje roztomilost byla namísto ocenění kritizována. Namísto toho, abych se dočkal pochvaly za to, že jsem zvítězil nad hubeností, přišly ironické poznámky.
„To nemáte v Praze nějaké fitko?“ položila mi teta další otázku.
Odpověděl jsem, že nepochybně ano, že sám jsem minimálně jedno z velmi bezpečné vzdálenosti viděl, leč teta se zdála být nespokojena.
Každopádně mohu zodpovědně říci, že poslední tři měsíce si udržuji téměř konstantní váhu, což je dobře. O tom, jak je mou milou tradicí, zase až někdy jindy.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Martin Irein | středa 8.6.2022 18:00 | karma článku: 8,63 | přečteno: 233x
  • Další články autora

Martin Irein

Mince a strany

Jsou lidé, jako je proslulá teta Kateřina ze Saturnina, kteří se vyžívají v tom, že svou řeč prokládají příslovími a podobnými ustálenými rčeními.

22.4.2024 v 16:10 | Karma: 13,57 | Přečteno: 403x | Diskuse| Osobní

Martin Irein

Jsou chvíle, kdy mám jistotu, že psaní má smysl

Nejsem z těch autorů, kteří by nějak bažili po velké popularitě, a maturitní otázkou se stoprocentně nestanu. I tak mě dokáže potěšit, když se objeví někdo, kdo mě čte a kdo čte to, co jsem opravdu napsal.

15.4.2024 v 16:19 | Karma: 12,95 | Přečteno: 379x | Diskuse| Osobní

Martin Irein

Kam jedeš?

Život na sídlišti přináší řadu úsměvných zážitků, které by si nedokázal amatér vymyslet. Jako například, když mají sousedé upovídané dítě.

8.4.2024 v 16:16 | Karma: 18,70 | Přečteno: 459x | Diskuse| Osobní

Martin Irein

Na jeden večer Ježíšem

Někteří si možná pamatují na to, že před několika lety nastal rozmach zážitkových agentur. Proč ne, klienty si jistě jejich nabídka našla. Pro mě platí, že nejlepší zážitky přináší sám život.

5.4.2024 v 16:15 | Karma: 10,89 | Přečteno: 210x | Diskuse| Osobní

Martin Irein

Laura

Auto zastaví u chodníku. Pod lampou stojí muž, který je společensky indisponovaný. Brzy se zorientuje, vratkým krokem se přiblíží k zadním dveřím auta, po další chvíli se mu podaří vzít za kliku a na sedadlo se svalí jako lavina.

29.3.2024 v 16:14 | Karma: 11,85 | Přečteno: 424x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Kácíš? Pak sázej či plať. Novela zákona zpřísní podmínky kácení stromů

8. května 2024

Premium Pokuta až milion pro jednotlivce, až dvacet milionů pro firmu. Tedy desetkrát víc než nyní. Takové...

Padlého rudoarmějce oplakali u Rudolfina. Jenže ho zabili sami Sověti

8. května 2024

Seriál Je to snad nejslavnější fotografie z květnového osvobození Prahy a dlouho se věřilo, že Georgij...

Princezna z Kremlu. Touha po diamantech se stala Brežněvově dceři osudnou

8. května 2024

Premium Letos uplynulo 95 let od narození Galiny Leonidovny, dcery sovětského generálního tajemníka Leonida...

U Strakonic se srazilo šest aut. Silnici na Písek zavřeli, zasahoval i vrtulník

7. května 2024  17:49,  aktualizováno  23:02

Na silnici I/4 u Strakonic se stala hromadná nehoda. Podle informací hasičů se srazilo šest aut,...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 326
  • Celková karma 13,17
  • Průměrná čtenost 431x
Generální ředitel antikvariátu. Všechny mé články jsou 100% uhlíkově neutrální.

Seznam rubrik