Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Kam jedeš?

Život na sídlišti přináší řadu úsměvných zážitků, které by si nedokázal amatér vymyslet. Jako například, když mají sousedé upovídané dítě.

Po vstupu do přízemí jsem zjistil, že výtah, kterým budu potřebovat jet nahoru, je k dispozici, a zároveň, že zadním vchodem se pokouší vejít sousedka se svými třemi dětmi (z toho dvě jsou dvojčata v batolecím věku, tudíž v kočárku).
Pomohl jsem jí do dveří a sdělil, že pro ni pozdržím velký výtah (ten menší je opravdu menší a prostoru v něm je tolik, že se tam vejde tak tak sousedka se svými dvojčaty v kočárku).
Její větší dítě, pořádně ukecaná holčička, samozřejmě nastoupilo taky. Holčička stiskla tlačítko správného poschodí a výtah se vydal nahoru.
Vtom do mě to upovídané dítě zabodlo pohled.
„Kam jedeš?“ zeptala se přísně.
„Domů,“ odpověděl jsem se svým typickým dobrosrdečně bezelstným švejkovským úsměvem.
„Ale do kterého patra?“ doplnila svou otázku.
„Do šestého,“ pronesl jsem.
Zamyslela se. „Tam nejedeš,“ oznámila mi, „tam jedeme my!“
Zatímco její mamince už pořádně cukaly koutky, odpověděl jsem:
„No a já tam jedu taky.“
„Ty ne!“ trvala na svém.
Vzpomněl jsem si na to, jak jí vysvětlit, že do šestého patra prostě patřím: „Já totiž,“ odpověděl jsem, „jedu za malým bílým pejskem.“
Tím jsem myslel to zvíře, které někteří účastníci některých blogerských srazů měli tu čest vidět na vlastní oko.
Holčička se zamyslela a pak položila pátravou otázku: „Ty jsi náš pan soused?“
„No vidíš, žes to poznala,“ pochválil jsem ji a protože výtah se dostal do našeho poschodí, vystoupil jsem ven, odemkl dveře bytu a nechal psí šelmu, aby vyběhla ven a náležitě holčičku přivítala.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Martin Irein | pondělí 8.4.2024 16:16 | karma článku: 18,70 | přečteno: 466x
  • Další články autora

Martin Irein

Stín minulosti

Franta se už pomalu smiřoval s tím, že je mu souzeno prožít samotářský život. Až do chvíle, kdy potkal Mariku. To ještě netušil, jaké skrývá Marika tajemství.

16.5.2024 v 16:15 | Karma: 6,10 | Přečteno: 124x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Irein

Podivno II

Místnost, do které mě stčili, měla tvar krychle. Asi tak čtyři metry na délku, na šířku, i na výšku. A jedna žíněnka, asi abych se neválel po zemi.

15.5.2024 v 16:15 | Karma: 4,36 | Přečteno: 111x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Irein

Podivno I

Mlha před námi visela jako divadelní opona. Působila dost nepatřičně. Všude okolo zářil letní den, jen v jednom místě se na šířku nějakých pěti set metrů tyčila zeď z mlhy.

14.5.2024 v 16:10 | Karma: 7,64 | Přečteno: 175x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Irein

Vsetínská dovolená

Na začátek května jsem naplánoval krátkou dovolenou. Celou dobu jsem detaily, které se této dovolené týkaly, úzkostlivě tajil, aby mi do toho utajení hodil vidle pan průvodčí. O tom dále.

13.5.2024 v 16:15 | Karma: 14,78 | Přečteno: 344x | Diskuse| Osobní

Martin Irein

Mince a strany

Jsou lidé, jako je proslulá teta Kateřina ze Saturnina, kteří se vyžívají v tom, že svou řeč prokládají příslovími a podobnými ustálenými rčeními.

22.4.2024 v 16:10 | Karma: 13,59 | Přečteno: 411x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Bakterie z vody letos zabíjí častěji, zemřelo už 23 lidí. Řada nákaz uniká

17. května 2024

Premium Kromě jiných infekcí se v Česku letos více šíří i smrtelnější legionářská nemoc, která se...

Slovensko k tragédii směřovalo dlouho, tímhle prohráli všichni, míní expert

17. května 2024

Premium Bývalý slovenský novinář a bezpečnostní expert Milan Žitný je přesvědčen, že k tragické události,...

V Kladně hořel sklad olejů a autodílů, škoda je čtyřicet milionů korun

16. května 2024  12:31,  aktualizováno  22:59

V kladenské ulici Železničářů ve čtvrtek hořela průmyslová hala se skladem olejů a autodílů. U...

Soud v Haagu začal řešit Gazu. Genocida dosáhla strašlivé úrovně, zaznělo

16. května 2024  22:40

Genocida, kterou Izrael páchá v Pásmu Gazy, dosáhla strašlivé úrovně, prohlásil zástupce...

Zkraťte si čas v kuchyni: Vyhrajte kořenící pasty od Podravky
Zkraťte si čas v kuchyni: Vyhrajte kořenící pasty od Podravky

Zrychlete vaření s kořenícími pastami Podravka Natur. Usnadní a zjednoduší přípravu pokrmů, protože zeleninu nemusíte čistit ani krájet, ale...

  • Počet článků 330
  • Celková karma 12,23
  • Průměrná čtenost 425x
Generální ředitel antikvariátu. Všechny mé články jsou 100% uhlíkově neutrální.

Seznam rubrik