Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jen to do mě píchněte

Nejsem z těch, kteří by vyhledávali lékařskou péči víc, než je nezbytně nutné. Když už ji však vyhledám, stojí to za to.

Někdy na jaře se mi na stehně udělal podivný útvar, který vypadal jako něco, co jsem na svém stehně rozhodně neočekával. Protože mě v pohybu neomezoval, nevěnoval jsem mu pozornost. To se změnilo poté, co začal při dotyku s látkou oděvu svědit.
Zamyslel jsem se nad tím a při předem domluvené návštěvě u své lékařky, spojené s previdelným odběrem krve kvůli všem možným i nemožným hodnotám, se jí s tímto svěřil. Lékařka na mě pohlédla soucitně a vytiskla mi doporučení pro lékaře kožního i pro chirurga.
Rozhodl jsem se navštíviti chirurga a po nezbytně nutné době v čekárně jsem se dostal do ordinace. Pan doktor si útvar zkušeně prohlédl, něco si brumlal, pak mi poručil sundat třičko a prohlédl i můj trup. Poté spokojeně prohlásil, že mě zbaví několika mateřských znamének, leč z kapacitních důvodů mě může objednat až na 1. září.
Souhlasil jsem a radostně vyhlížel tento den. K mému optimismu přispělo i to, že útvar na stehně po čase odpadl sám a původní místo pozbylo i své zarudlosti.
Nakráčel jsem tedy 1. září do chirugického oddělení, kde mi statná sestra v recepci oznámila, že mám jít na konec chodby a tam se usadit na modrou sedačku.
„Na modrou sedačku,“ pronesl jsem uznale, „no má se někdo lépe než já?“ dodal jsem a po odsouhlasení, že v tu chvíli se nikdo lépe mít nemůže, došel ke správným dveřím.
Něco málo minut poté, co minula hodina H, minuta M a vteřina F, na kterou jsem byl objednán, se otevřely příslušné dveře a vykoukla jiná sestra. Od pohledu typ ženy, od níž by žádný chlap nechtěl dostat facku. Koukla na mě, zeptala se mě, jestli já jsem já, a pak řekla, ať jdu za ní.
„Tady si zujte boty,“ řekla v první místnosti.
„A tady se svlékněte do spodního prádla,“ řekla v druhé a já strnul.
„Moment,“ osmělil jsem se, „neznáme se ještě ani dvě minuty a už na mě jdete takhle zhurta,“ dodal jsem, což tu dobrou ženu přimělo k smíchu.
O chvíli později jsem nakráčel přímo do operačního sálu. Lékař mě požádal, nechť vyčkám, že ještě dopíše zprávu předchozího pacienta. Pak mě požádal, abych mu připomenul, s čím že tam jsem.
Vysvětlil jsem mu, že ten podivný kožovitý útvar z mého stehna už odpadl a že jsem si bohužel místo, kde se nacházel, nepoznačil fixkou. Nicméně, a tím jsem jej potěšil, mateřská znaménka jsou stále na svých místech.
Lékař mě požádal, abych ulehl na operační lehátko, a poté, co se tak stalo, si mě ještě jednou zevrubně prohlížel. Následně konstatoval, že řezat do zdravé kůže nemá smysl a že se tedy bude věnovat pouze mým znaménkům. Tři z nich se nacházela na mém pravém boku, to čtvrté na levé paži.
Nechal si od sestry přitáhnout takový ten stolek s různým lékařským harampádím a poté mi natřel inkriminovaný pravý bok něčím, o čehož účelu bych si nedovolil ani spekulovat.
„Teď to píchne a zatlačí,“ oznámil mi poté, co vzal do ruky jehlu.
„Co si budeme povídat,“ odpověděl jsem mu, „vy jste savec, já jsem savec, jen to do mě píchněte.“
Ani nevím, proč se tak stalo, nicméně zmíněná zdravotní sestra předvedla další výbuch smíchu.
Zatímco lékař ze mě vyřezával znaménka a následně mi v kůži pěkně vyšíval, vedl jsem s ním debatu o psech, neboť prokecl, že je rovněž jejich příznivcem. A takové debaty pejskařů jsou na nekonečné minuty a hodiny. Takže než jsem si stihl všimnout, obešel lékař operační lehátko a soustředil se na mou levou paži. Tam vyřízl poslední znaménko a místo i odborně zaštupoval.
„Měl byste být co nejvíc v klidu,“ oznámil mi, „a hlavně aspoň čtrnáct dní nesportovat,“ dodal.
„To je tak krásné slovo, nesportovat,“ pronesl jsem zasněně, „toho se pochopitelně budu držet.“
Protože lékař už pochopil, co jsem zač, pokračoval dál: „A pokud možno byste měl všechno dělat v leže,“ pak se zamyslel a doplnil, „ale to vám do zprávy napsat takhle oficiálně nemůžu.“
A poté, co jsem byl odborně rozřezán a zašit, jsme se srdečně rozloučili s tím, že se uvidíme při kontrole.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Martin Irein | pondělí 4.9.2023 16:35 | karma článku: 15,85 | přečteno: 530x
  • Další články autora

Martin Irein

Mince a strany

Jsou lidé, jako je proslulá teta Kateřina ze Saturnina, kteří se vyžívají v tom, že svou řeč prokládají příslovími a podobnými ustálenými rčeními.

22.4.2024 v 16:10 | Karma: 13,58 | Přečteno: 405x | Diskuse| Osobní

Martin Irein

Jsou chvíle, kdy mám jistotu, že psaní má smysl

Nejsem z těch autorů, kteří by nějak bažili po velké popularitě, a maturitní otázkou se stoprocentně nestanu. I tak mě dokáže potěšit, když se objeví někdo, kdo mě čte a kdo čte to, co jsem opravdu napsal.

15.4.2024 v 16:19 | Karma: 12,95 | Přečteno: 381x | Diskuse| Osobní

Martin Irein

Kam jedeš?

Život na sídlišti přináší řadu úsměvných zážitků, které by si nedokázal amatér vymyslet. Jako například, když mají sousedé upovídané dítě.

8.4.2024 v 16:16 | Karma: 18,70 | Přečteno: 462x | Diskuse| Osobní

Martin Irein

Na jeden večer Ježíšem

Někteří si možná pamatují na to, že před několika lety nastal rozmach zážitkových agentur. Proč ne, klienty si jistě jejich nabídka našla. Pro mě platí, že nejlepší zážitky přináší sám život.

5.4.2024 v 16:15 | Karma: 10,89 | Přečteno: 212x | Diskuse| Osobní

Martin Irein

Laura

Auto zastaví u chodníku. Pod lampou stojí muž, který je společensky indisponovaný. Brzy se zorientuje, vratkým krokem se přiblíží k zadním dveřím auta, po další chvíli se mu podaří vzít za kliku a na sedadlo se svalí jako lavina.

29.3.2024 v 16:14 | Karma: 11,85 | Přečteno: 425x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

NATO určilo červené linie. Má dva scénáře zásahu proti Rusku, píší média

6. května 2024  12:35

Premium Severoatlantická aliance připravila krizové scénáře „červených linií“, při jejichž překročení...

S babičkou nepřežila nehodu ani vnučka. Její orgány zachránily tři jiné děti

6. května 2024  12:02,  aktualizováno  13:46

Nehoda z Čáslavic na Třebíčsku si vyžádala druhou oběť. Auto tam minulý čtvrtek zatím z...

Aktivisté žádají konec pedagožky Univerzity Karlovy a přednášky o „genocidě v Gaze“

6. května 2024  12:46,  aktualizováno  7.5 9:13

Karlova univerzita by měla přehodnotit zaměstnávání osob jako je doktorka Irena Kalhousová, uvádí...

Genocidu Palestinců by Netanjahuovi mohl i Hitler závidět, prohlásil Erdogan

12. května 2024  14:26

Turecký prezident Recep Tayyip Erdogan opět kritizoval izraelského premiéra Benjamina Netanjahua. S...

V Belgorodu se zhroutil obytný dům, podle úřadů po ukrajinském útoku

12. května 2024  11:48,  aktualizováno  14:25

Sledujeme online V ruském Belgorodu se částečně zhroutila vícepodlažní obytná panelová budova. Úřady nejprve...

Malostranský zápisník: Politické i ryze nepolitické hry českého engéše

12. května 2024

Premium Jak se interpeluje mezi náčelníkem generálního štábu a o 11 let mladší poslankyní? Při jaké pietě...

Část farmářů odškodníme. Další protesty jsou podpásovka, řekl Výborný

12. května 2024  12:57,  aktualizováno  13:10

Pěstitelům, kteří neměli pojištění proti mrazům, bude stát krátit kompenzace o polovinu. V pořadu...

  • Počet článků 326
  • Celková karma 13,37
  • Průměrná čtenost 431x
Generální ředitel antikvariátu. Všechny mé články jsou 100% uhlíkově neutrální.

Seznam rubrik