Když trapas, tak pořádný

Odmalička jsem zvyklý chovat se k lidem slušně a ohleduplně. Nikdy by mě nenapadlo, že se z ohleduplnosti dopustím přešlapu, který si budu hezky dlouho vyčítat.

Do bytu nade mnou se nastěhovali manželé Kotrbovi. Zkušeným okem dvojnásobného fotříka jsem odhadl, že paní Kotrbová je v sedmém, možná už osmém měsíci těhotenství.
Byl jsem zvyklý na svůj klid a došlo mi, že mi možná zakrátko začne nad hlavou brečet miminko. Na druhou stranu, když jsem si vzpomněl na své děti, napadlo mě, že možná bude dítě paní Kotrbové stejný kliďas a nebude brečet víc, než bude nezbytně nutné.
Jak jsem mohl, paní Kotrbové jsem pomáhal. Když nesla těžkou tašku, pomohl jsem jí. Stejně tak když stěhovali do bytu komodu, vzal jsem to s jejím manželem, aby nebyla přetěžovaná. Vždycky poděkovala a já nezapomněl připomenout, že kdykoli bude s něčím potřebovat pomoci, může se na mě obrátit.
Pak jednoho dne jsem dostal příležitost se projevit. Zvonek u mých dveří se rozezvonil a když jsem otevřel, stála proti mně paní Kotrbová a tvářila se vyděšeně a zmateně.
„Dobrý den,“ řekla nervózně, „víte, praskla mi voda a…“
Patřím k té podstatné části chlapů, kteří jsou kdykoli a kdekoli a za jakýchkoli okolností nepřipravení. A teď jsem musel přijít na to, jak reagovat.
„Ale já jsem si dal pivo,“ zablekotal jsem.
„To nevadí,“ vzdechla paní Kotrbová, „už jsem volala manželovi, za chvíli dorazí, ale kdybyste mohl už hned…“
„Jen si vezmu bundu,“ řekl jsem. „Tašku máte připravenou?“
„Tašku?“ vyjekla paní Kotrbová. „Asi nějakou najdu, ale…,“ nevěděla jak zakončit větu.
Pomyslel jsem si něco o tom, že paní Kotrbová se asi chystá rodit poprvé a neví, co si má s sebou vzít do porodnice. Hodil jsem na sebe bundu a vyšel za ní na chodbu. „Tak pojďme k vám,“ řekl jsem a cestou do schodů ji mírně podpíral.
Za chvíli jsme vešli do bytu Kotrbových. „Tu tašku máte kde?“ zeptal jsem se, načež paní Kotrbová sáhla do chodbové skříně a vytáhla koženou kabelu, v níž zahrčely nějaké kovové věci.
„Tohle si chcete brát do porodnice?“ užasl jsem.
„Do jaké porodnice?“ vyjekla paní Kotrbová a v tu chvíli mi došlo, že mi podlaha pod nohama podivně čvachtá. Když jsem se ohlédl dolů, všiml jsem si louže, která protékala z koupelny. A tehdy mi to došlo.
Paní Kotrbová, celá v rozpacích, prohlásila: „Já teda vím, že jsem hodně při těle, ale že by si mě někdo pletl s těhotnou, dokonce s těhotnou těsně před porodem, to snad ne.“ Já jsem mezi tím odhalil hadici u pračky, která byla na několika místech prasklá a právě těmi prasklinami protékala voda.
Než jsem stihl cokoli říct nebo udělat, objevil se naštěstí pan Kotrba. Využil jsem situaci a nenápadně se protáhl ven mezi panem Kotrbou a dveřními zárubněmi.
Od té doby mě paní Kotrbová nezdraví a nechce, abych jí s čímkoli pomáhal. Nemusím dodávat, že ani po roce se v jejich bytě zatím žádné miminko neobjevilo. A s vodou v bytě asi už taky problémy nemají.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Martin Irein | pondělí 14.11.2022 17:00 | karma článku: 37,66 | přečteno: 4272x
  • Další články autora

Martin Irein

Mince a strany

Jsou lidé, jako je proslulá teta Kateřina ze Saturnina, kteří se vyžívají v tom, že svou řeč prokládají příslovími a podobnými ustálenými rčeními.

22.4.2024 v 16:10 | Karma: 13,57 | Přečteno: 403x | Diskuse| Osobní

Martin Irein

Jsou chvíle, kdy mám jistotu, že psaní má smysl

Nejsem z těch autorů, kteří by nějak bažili po velké popularitě, a maturitní otázkou se stoprocentně nestanu. I tak mě dokáže potěšit, když se objeví někdo, kdo mě čte a kdo čte to, co jsem opravdu napsal.

15.4.2024 v 16:19 | Karma: 12,95 | Přečteno: 380x | Diskuse| Osobní

Martin Irein

Kam jedeš?

Život na sídlišti přináší řadu úsměvných zážitků, které by si nedokázal amatér vymyslet. Jako například, když mají sousedé upovídané dítě.

8.4.2024 v 16:16 | Karma: 18,70 | Přečteno: 459x | Diskuse| Osobní

Martin Irein

Na jeden večer Ježíšem

Někteří si možná pamatují na to, že před několika lety nastal rozmach zážitkových agentur. Proč ne, klienty si jistě jejich nabídka našla. Pro mě platí, že nejlepší zážitky přináší sám život.

5.4.2024 v 16:15 | Karma: 10,89 | Přečteno: 211x | Diskuse| Osobní

Martin Irein

Laura

Auto zastaví u chodníku. Pod lampou stojí muž, který je společensky indisponovaný. Brzy se zorientuje, vratkým krokem se přiblíží k zadním dveřím auta, po další chvíli se mu podaří vzít za kliku a na sedadlo se svalí jako lavina.

29.3.2024 v 16:14 | Karma: 11,85 | Přečteno: 424x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Ženíšek může být novým ministrem pro vědu, kývlo i širší vedení TOP 09

9. května 2024,  aktualizováno  20:25

Marek Ženíšek má být podle TOP 09 novým ministrem pro vědu, výzkum a inovace. Schválilo to širší...

Čína je pilířem nového světového řádu, řekl Orbán a kývl na její mírový plán

9. května 2024  20:05

Čína je jedním z pilířů nového světového řádu a Maďarsko podporuje její mírový plán pro Ukrajinu,...

ANO chce odložit korespondenční volbu na dobu po volbách v příštím roce

9. května 2024  5:15,  aktualizováno  20:05

Přímý přenos Poslanci se přou o zavedení korespondenční volby pro české občany v zahraničí. Sněmovnu opět...

Za nové zuby si připlatíme, mnozí zubní technici skončí. Na vině je nařízení EU

9. května 2024

Premium Zubní techniky ohrožuje nová legislativa. U každé zubní náhrady by teď měli plnit stejné povinnosti...

  • Počet článků 326
  • Celková karma 13,37
  • Průměrná čtenost 431x
Generální ředitel antikvariátu. Všechny mé články jsou 100% uhlíkově neutrální.

Seznam rubrik