Pravidla českých blondýn (závěr)

Soudce dočítá znění i odůvodnění rozsudku a trestu. Po necelých osmi měsících od chvíle, kdy mi tento případ přistál v datové schránce.

Soudce zmiňuje možnost odvolání. Rychle se domluvím s Radimem Dorotíkem a odpovídám, že si ponecháváme lhůtu na rozmyšlenou. Státní zástupkyně, důležitá důra, co má problém se nasoukat do hodně volného taláru, se postaví a důležitě pronese, že ona se tedy odvolávat nebude.
Čtyři a půl roku, říkám si a ptám se sama sebe, jestli je to nejlepší výsledek z nejhorších nebo nejhorší výsledek z nejlepších. Když vezmu do úvahy, že státní zástupkyně šermovala minimálně šesti lety a vůbec to nevypadalo na to, že bychom se mohli dočkat nižšího výsledku, musím to brát jako malé, i když nedokonalé vítězství.
Požádám soudce, aby můj klient ještě nebyl odveden a mohl se rozloučit se svou rodinou. Soudce se zatváří nevrle, pak naštěstí povolí patnáct minut.
„Tati,“ říká Radimovi Dorotíkovi dlouhonohá blondýnka a dívá se na něj smutně.
„Vendulko,“ odpovídá Radim Dorotík a má slzy na krajíčku, „až se vrátím, budeš mít už po maturitě, do té doby na mě určitě zapomeneš.“
„Nezapomenu, tati,“ odpovídá Vendulka, „budeme si psát a jak to bude možné, budu za tebou jezdit na návštěvy,“ a já začínám být taky dojatá. Co to se mnou sakra je?
„Tys byl vždycky hrozný mezek, Radime,“ říká o něco starší dlouhonohá blondýnka, bývalá paní Julie Dorotíková, „co tě to proboha napadlo, když jsi neměl peníze, tak jsi měl něco říct a chovat se normálně,“ a kroutí pohoršeně hlavou.
„Brácho,“ říká Otakar Dorotík, „proč jsi nenapsal nebo nezavolal? Já bych ti klidně půjčil a na splácení bych nespěchal, vždyť to sakra víš,“ a symbolicky Radima obejme.
„Paní doktorko,“ obrací se Radim Dorotík na mě, „vy mi asi taky vyúčtujete to všechno, co jste pro mě dělala, že ano?“
„Hm,“ udělám, protože mě tato otázka vyvede z míry, „ještě to nemám vyčísleno, ale bude se to pohybovat okolo šedesáti tisíc korun,“ dodávám co nejvíce věcně. Radimovi Dorotíkovi klesnou ramena.
„Víte co, paní doktorko?“ pronese Otakar Dorotík, „pošlete to vyúčtování mně, já to za bráchu zatáhnu,“ a sahá do kapsy a podává mi vizitku, „a pomůžu mu i s tou náhradou způsobené škody. Kdyby ten mezulán něco řekl, možná teď do basy nemusel.“
Pokyvuji hlavou a pomalu odcházím. Moje role v tomto případě končí. Radim Dorotík ví, co bude v nejbližších letech dělat. Pokud se mu správně započítá doba, kterou zatím tráví ve vazbě, má šanci na dřívější možnost být v polovině trestu podmíněně propuštěn a stihnout tak maturitu své dcery.
Na chodbě míjím výtah a pomalu sestupuji po schodech. Celý ten příběh mi zase běží před očima. Jak jsem k němu přistupovala s odporem. Jak jsem si musela dávat pozor na všechno, co říká, abych mu neskočila na nějakou vyfabulovanou rozprávku. Jak se mi podařilo přimět jeho bratra k výpovědi v Radimův prospěch. Jak jsem ukecávala Julii, protože Vendulka chtěla tátu podpořit okamžitě. A jak teď cítím…, co to vlastně cítím, sakra?
Procházím okolo vrátnice a pokývnutím hlavy se loučím. Vycházím před soudní budovu, v jejímž dvoře stojí dodávka vězeňské služby, která za chvíli poveze Radima Dorotíka zpět do vazební věznice, kde bude do té doby, než rozsudek nabude právní moci. A pokud se odvoláme, s čímž tedy spíš nepočítám, tak ještě déle. Až potom bude moct být převezen do normální věznice.
Přemýšlím nad těmi necelými osmi měsíci a zjišťuji, že mám hlad. Sice jsem si to zakázala, ale když tady hned vedle je cukrárna, tak jeden dortík snad nic špatného neudělá, říkám si.
Jenže se něco se mnou děje. Jakmile vejdu do cukrárny a ucítím vůni zákusků, která pro mě vždycky byla doslova omamná, udělá se mi špatně od žaludku. No je toto normální?
S lítostí opouštím cukrárnu a pomalu a líně jdu ke svému autu. Musím do kanceláře, abych správně vyčíslila, jakou částku budu fakturovat Radimovi Dorotíkovi ve faktuře, kterou pošlu jeho bratrovi. A je to zvláštní, ale vůbec nic se mi nechce.
Usedám za volant. Vidím, že mám v obou směrech volno a můžu jet, ale pořád mi něco na mně samotné nesedí a tak jen koukám před sebe.

 

Přes sociální sítě si vylepšuješ svůj život,
za nesmysly utrácíš veškeré oběživo,
a i když jsi děsná trapka, co s názory kupčí,
myslíš, že víš, co je správný, jsi blonďatá mluvčí,
co zná psaný i nepsaný pravidla českých blondýn,
co hlídá tady si je,
aby byla správnými pravidly českých blondýn,
blonďatá policie,
i ty musíš dodržovat pravidla českých blondýn,
vedou tě správným směrem,
a kdo poruší tahle pravidla českých blondýn,
tak ten je nepřítelem!

Autor: Martin Irein | neděle 13.3.2022 7:00 | karma článku: 6,83 | přečteno: 360x
  • Další články autora

Martin Irein

Stín minulosti

Franta se už pomalu smiřoval s tím, že je mu souzeno prožít samotářský život. Až do chvíle, kdy potkal Mariku. To ještě netušil, jaké skrývá Marika tajemství.

16.5.2024 v 16:15 | Karma: 11,39 | Přečteno: 251x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Irein

Podivno II

Místnost, do které mě stčili, měla tvar krychle. Asi tak čtyři metry na délku, na šířku, i na výšku. A jedna žíněnka, asi abych se neválel po zemi.

15.5.2024 v 16:15 | Karma: 5,33 | Přečteno: 126x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Irein

Podivno I

Mlha před námi visela jako divadelní opona. Působila dost nepatřičně. Všude okolo zářil letní den, jen v jednom místě se na šířku nějakých pěti set metrů tyčila zeď z mlhy.

14.5.2024 v 16:10 | Karma: 7,65 | Přečteno: 177x | Diskuse| Poezie a próza

Martin Irein

Vsetínská dovolená

Na začátek května jsem naplánoval krátkou dovolenou. Celou dobu jsem detaily, které se této dovolené týkaly, úzkostlivě tajil, aby mi do toho utajení hodil vidle pan průvodčí. O tom dále.

13.5.2024 v 16:15 | Karma: 14,80 | Přečteno: 351x | Diskuse| Osobní

Martin Irein

Mince a strany

Jsou lidé, jako je proslulá teta Kateřina ze Saturnina, kteří se vyžívají v tom, že svou řeč prokládají příslovími a podobnými ustálenými rčeními.

22.4.2024 v 16:10 | Karma: 13,59 | Přečteno: 411x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny

17. května 2024  14:16

Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...

Řidičku překvapila mokrá silnice, dodávka skončila po nehodě na střeše

19. května 2024  12:52

Mokrá silnice zřejmě překvapila řidičku Škody Fabie, která způsobila v neděli dopoledne nehodu obce...

Čeští politici jsou v bezpečí. Slovensko musí situaci zklidnit, řekl Lipavský

19. května 2024  12:19

Slovenský tisk atentát na Fica označuje za ránu do srdce tamní společnosti, která čelí pokročilému...

Vozidlo skončilo v poli úplně zdemolované, hasiči vyprostili tři lidi

19. května 2024  12:17

Tři muži se zranili v sobotu večer při vážné nehodě nedaleko Uhřic na Blanensku. Řidič auta značky...

Fico je mimo ohrožení. Pellegrini: Na hovor o uklidnění situace nedozrál čas

19. května 2024  11:06,  aktualizováno  11:59

Na jednání stran k uklidnění situace na Slovensku patrně nedozrál čas, uvedl zvolený prezident...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 330
  • Celková karma 12,58
  • Průměrná čtenost 425x
Generální ředitel antikvariátu. Všechny mé články jsou 100% uhlíkově neutrální.

Seznam rubrik