Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Podprsenka

Není v blogovacím světě nic divného, když jeden autor inspiruje druhého. Tak je tomu i nyní a inspirací mi byl facebookový status – David Vlk promine – Davida Vlka.

„Nech tam tu podprsenku, sakra, chlape jeden mizerná,“ prohlásila jistá velice roztomilá paní, která je už více než dva a půl roku mou partnerkou, ve chvíli, kdy skončilo první neformální posezení u kávy a původně decentní setkání se začalo zvrhávat v rande a navíc hrozilo, že se mi to vše tak nějak vymkne z rukou.
Ovšem o tom jsem dnes psát nechtěl. O tom když tak – ano, lépe informovaní už vědí – někdy jindy. Dnes mi vytanula v mysli zcela jiná podprsenková historka.

Bylo to na začátku tohoto tisíciletí, kdy jsem byl ještě tak nějak bezdětný a o otcovských záležitostech jsem měl jen velmi mlhavé představy (ty mám dodnes). Tehdy ještě budoucí matka mých dětí pracovala v jednom nóbl butiku s dámským spodním prádlem v jedné z budov na pražské pěší zóně. I stávalo se tak nějak tradicí, že měl-li jsem večer čas, a většinu dní ano, šel jsem jí večer tak nějak naproti.
Měla z toho nepředstíranou radost, neboť mohla na chvíli opustit pracoviště; já zaujal místo za pultem a nasadil pokud možno co nejvíc neutrální výraz. Většinou mi to bylo uvěřeno.
Nicméně se stalo, že jednoho takového večera, kdy jsem na chvíli v prodejně osaměl, vstoupila dovnitř relativně mladá a relativně sympatická žena. Pěkně se usmála a pozdravila. Na otázku mou, jaký dobrý skutek že pro ni mohu udělat, vyslovila touhu po nějakých pěkných dámských punčochách.
Nebyl bych to ani já, abych se zachoval jinak, než jak jsem se zachoval. Došel jsem s ní k regálu s punčochami, poradil s výběrem, spočítal cenu, převzal od ní peníze, vypsal paragon (ještě ten klasický papírový s kopírákem), vrátil drobné a srdečně se s paní rozloučil. Poté jsem se opět uvedl do stavu neutrálního klidu.
A protože mi má vrozená moravská skromnost vůbec nebrání v tom se pochlubit úspěchem, když se tehdy ještě budoucí matka mých dětí vrátila, skromně jsem prohlásil, že jsem prodal dvoje punčochy za určitou cenu. Určitým způsobem jsem byl oceněn, neboť jsem za těch několik málo minut udělal větší obrat než ona za dvě předchozí hodiny.
To byla taková úvodní historka a teď už se dostávám k meritu věci. Čili k podprsence. Několik dní poté, co jsem se projevil jako zdatný prodejce dámských punčoch, jsem opět hlídal prodejnu a dovnitř vstoupila slečna od pohledu ještě střední školou povinná. Plaše pozdravila, plaše se rozhlédla a na mou otázku, jak jí mohu pomoci, špitla, že by si ráda koupila nějakou pěknou podprsenku.
Neztratil jsem glanc a zeptal se jí, jak se asi cítí velikostně.
„Sedmdesát bé,“ špitla.
„Výborně,“ pronesl jsem a nenápadně ji nasměroval k regálu, „to bychom tu pro Vás měli tuhle bílou hladkou. Nebo pak je tu tahle krémová vroubkovaná s lepším vnitřním vytvarováním košíčku a ta má výhodu, že je bez ramínek. Nebo kdybyste chtěla, tak můžete vyzkoušet ještě…“
Nedopověděl jsem. Ve dveřích stála má tehdejší partnerka, ze které se měla stát matka všech dvou mých dětí, o čemž tou dobou ještě nevěděla, a nevěřícně kroutila hlavou.
Bohužel si slečnu převzala a výběr, zkoušení a zakončení prodeje už provedla sama. Ovšem při své fantazii tuto naprosto nevinnou historku podávala tak, jakoby už slečna byla minimálně z nadpoloviční většiny obnažena a já jí nabízené podprsenky zkoušel přímo na těle, což je něco, co by mě v té situaci, která se tenkrát odehrávala, ani v nejmenším… napadlo.

Autor: Martin Irein | úterý 25.1.2022 15:00 | karma článku: 36,45 | přečteno: 6348x
  • Další články autora

Martin Irein

Mince a strany

Jsou lidé, jako je proslulá teta Kateřina ze Saturnina, kteří se vyžívají v tom, že svou řeč prokládají příslovími a podobnými ustálenými rčeními.

22.4.2024 v 16:10 | Karma: 13,28 | Přečteno: 399x | Diskuse| Osobní

Martin Irein

Jsou chvíle, kdy mám jistotu, že psaní má smysl

Nejsem z těch autorů, kteří by nějak bažili po velké popularitě, a maturitní otázkou se stoprocentně nestanu. I tak mě dokáže potěšit, když se objeví někdo, kdo mě čte a kdo čte to, co jsem opravdu napsal.

15.4.2024 v 16:19 | Karma: 12,95 | Přečteno: 379x | Diskuse| Osobní

Martin Irein

Kam jedeš?

Život na sídlišti přináší řadu úsměvných zážitků, které by si nedokázal amatér vymyslet. Jako například, když mají sousedé upovídané dítě.

8.4.2024 v 16:16 | Karma: 18,70 | Přečteno: 459x | Diskuse| Osobní

Martin Irein

Na jeden večer Ježíšem

Někteří si možná pamatují na to, že před několika lety nastal rozmach zážitkových agentur. Proč ne, klienty si jistě jejich nabídka našla. Pro mě platí, že nejlepší zážitky přináší sám život.

5.4.2024 v 16:15 | Karma: 10,89 | Přečteno: 210x | Diskuse| Osobní

Martin Irein

Laura

Auto zastaví u chodníku. Pod lampou stojí muž, který je společensky indisponovaný. Brzy se zorientuje, vratkým krokem se přiblíží k zadním dveřím auta, po další chvíli se mu podaří vzít za kliku a na sedadlo se svalí jako lavina.

29.3.2024 v 16:14 | Karma: 11,85 | Přečteno: 424x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Lepru mezi sebou ve středověku šířili lidé a veverky, tvrdí studie

4. května 2024  19:40

Lepra se ve středověké Anglii přenášela mezi lidmi a veverkami. Zjištění podporuje teorii, že při...

Auto za tahačem s tankem zastavilo. Už ale ne kamion, který osobák sešrotoval

4. května 2024  9:48,  aktualizováno  19:16

Při nehodě tří aut zemřel na dálnici D1 mezi Bohumínem a Polskem jeden člověk, další dva jsou...

Po Kallasové přišla řada na Zelenského, Rusko na něj vydalo zatykač

4. května 2024  16:30,  aktualizováno  19:12

Ruské úřady zahájily trestní řízení proti ukrajinskému prezidentovi Volodymyru Zelenskému a...

Estonsku roste sebevědomí. Hovoří o blokádě proti Rusku v Baltském moři

4. května 2024  18:08

Sledujeme online Velitel estonské armády Martin Herem navrhuje spojencům se připravit na možnou blokádu ruských...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 326
  • Celková karma 13,16
  • Průměrná čtenost 431x
Generální ředitel antikvariátu. Všechny mé články jsou 100% uhlíkově neutrální.

Seznam rubrik