Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Bábovka, kuskus a jiné nehody

„No to je dost,“ konstatovala Monika, když jsme se konečně po delší době potkali. „Letos jsme se ještě neviděli a není tolik lidí, co mě umí vyslechnout.“

„Co máš na srdci?“ zeptal jsem se, když poprvé zabodla do větrníku vidličku. Chvíli kousala a žvýkala a pak spustila.
„Letos je pro mě speciální rok, protože to máme 30 let od svatby, takže nevím, jak to správně pojmout a oslavit.“
„No na mě nekoukej,“ bránil jsem se chabě, „já ani nevím o nikom, kdo by takhle dlouho vydržel. A už je to vážně 30 let? To jste se museli brát poměrně brzy po seznámení.“
„No jo, byli jsme spolu něco přes rok,“ zahleděla se Monika někam do neznáma, „a už od začátku mi bylo jasné, že spolu prostě musíme vydržet.“
„Povídej,“ pobídl jsem ji.

„Seznámili jsme se v půlce října a dohodli jsme se, že hned spolu strávíme první společné Vánoce. Takže připravujeme, pečeme, smažíme, vaříme, do toho jsem uňahňala bramborový salát. Petr ochutnal první sousto a prohlásil: ‚Je to dobré, ale moje bývalá to dělala jinak.‘“
„A to přežil?“ podivil jsem se.
„Chtěla jsem ho praštit. Pak jsem se na něj podívala přímým pohledem a odpověděla mu: ‚Můj bývalý taky dělal spoustu věcí jinak. A co jako má být?‘ V tu chvíli mu zaskočilo, tak jsem mu dala jednu dvě herdy do zad. A od té doby se u nás na bývalé nevzpomíná.“
„A další veselé historky jste nezažili?“ pobídl jsem ji nenápadně.
„Tak veselé nevím,“ zavrtěla se, „ale ještě před svatbou takhle jednou přijel od svých rodičů a už ve dveřích volal, že má pro mě překvapení a ať nastavím ruce. A já je jak blbec nastavila.“
„A co jsi dostala?“
„Do jedné ruky mi dal formu na bábovku a do druhé lístek, o kterém řekl: ‚A tady je recept, jak ji dělá moje máma.‘“
„A to přežil?“ zajímal jsem se, i když jsem věděl, že v opačném případě by nechystali třicáté výročí svatby.
„Přežil, protože mu to politicky myslelo,“ prohlásila Monika, „ovšem v první chvíli jsem opravdu viděla rudě a představa, jak mu tu bábovkovou formu rozbíjím o hlavu, byla velice sugestivní a vůbec mě nepobuřovala.“
„Přitom jsi od pohledu dobračisko, co by neublížilo mouše,“ zasmál jsem se.
„Jenže Petr není moucha,“ usadila mě Monika. „Jako tenkrát, když prohlásil, že dózy s cukrem, solí a dalšími se nemusí označovat, protože přece není takový dement, aby si to popletl. A kdo si osladil čaj dětskou krupičkou?“
„Petr?“ zkusil jsem hádat.
„Kdepak,“ zasmála se Monika, „já. Petr si ho osladil kuskusem.“
„Kuskusem čeho?“ zasmál jsem se taky. Monika se zaškaredila, tak jsem přehodil téma.
„Jak dlouho to vlastně trvalo, než ho napadlo ty dózy označit?“
„Označil to vlastně až když jsme měli prvního kluka a začalo mu docházet, že i ten by mohl sem tam sníst něco, co by mu moc nesedlo. Ale stejně, i když jsem si dávala pozor, tak jsem se kolikrát přehmátla i potom, co byly označené. Jako tenkrát, když jsem se snažila udělat palačinky na octu. Ty plastové lahve od oleje a octa vypadaly stejně.“
„To musel být humus,“ prohlásil jsem procítěně.
„Na to si vsaď ve Fortuně,“ doporučila mi. „Nebo když jsme měli sklenici se sádlem vedle sklenice s medem. A usmaž vajíčka na medu!“
„Copak něco takového jde?“ měl jsem co dělat, abych se nerozsypal smíchy.
„No právě, že nejde,“ už se začínala smát i Monika, „A určitě jsi ještě neslyšel o tom, jak jsem dělala jíšku z moučkového cukru.“
„Hm,“ udělal jsem rádoby neutrálně, „co je to jíška?“
„Jíška je taková jíška, které se říká jíška,“ vysvětlila mi Monika.

„Tak vidíš,“ uzavřel jsem její veselé historky z manželského života, „třicáté výročí můžeš pojmout tak, že připravíš seznam všech situací, které se nějak nevydařily. Možná bude stačit jedna za každý společný rok. A nakonec se budete naplno smát oba.“

Monika se vděčně usmála, prohlásila, že to vůbec není špatný nápad, načež se zvedla s tím, že musí na autobus, aby byla brzy doma a stihla vymyslet historky pro oslavu výročí. Myslím, že jich bude opravdu hodně.

Autor: Martin Irein | sobota 22.1.2022 11:08 | karma článku: 17,73 | přečteno: 401x
  • Další články autora

Martin Irein

Mince a strany

Jsou lidé, jako je proslulá teta Kateřina ze Saturnina, kteří se vyžívají v tom, že svou řeč prokládají příslovími a podobnými ustálenými rčeními.

22.4.2024 v 16:10 | Karma: 13,26 | Přečteno: 388x | Diskuse| Osobní

Martin Irein

Jsou chvíle, kdy mám jistotu, že psaní má smysl

Nejsem z těch autorů, kteří by nějak bažili po velké popularitě, a maturitní otázkou se stoprocentně nestanu. I tak mě dokáže potěšit, když se objeví někdo, kdo mě čte a kdo čte to, co jsem opravdu napsal.

15.4.2024 v 16:19 | Karma: 12,95 | Přečteno: 376x | Diskuse| Osobní

Martin Irein

Kam jedeš?

Život na sídlišti přináší řadu úsměvných zážitků, které by si nedokázal amatér vymyslet. Jako například, když mají sousedé upovídané dítě.

8.4.2024 v 16:16 | Karma: 18,69 | Přečteno: 452x | Diskuse| Osobní

Martin Irein

Na jeden večer Ježíšem

Někteří si možná pamatují na to, že před několika lety nastal rozmach zážitkových agentur. Proč ne, klienty si jistě jejich nabídka našla. Pro mě platí, že nejlepší zážitky přináší sám život.

5.4.2024 v 16:15 | Karma: 10,89 | Přečteno: 210x | Diskuse| Osobní

Martin Irein

Laura

Auto zastaví u chodníku. Pod lampou stojí muž, který je společensky indisponovaný. Brzy se zorientuje, vratkým krokem se přiblíží k zadním dveřím auta, po další chvíli se mu podaří vzít za kliku a na sedadlo se svalí jako lavina.

29.3.2024 v 16:14 | Karma: 11,85 | Přečteno: 423x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Dostával jsem balíčky, ne peníze, řekl Bystroň ke kauze úplatků od Rusů

26. dubna 2024  16:37,  aktualizováno  16:50

Poslanec Alternativy pro Německo (AfD) Petr Bystroň v kauze možných úplatků od proruské sítě řekl v...

Wau, skvělé, úžasné. Podvodníci imitují známé weby, falešné jsou i komentáře

26. dubna 2024  16:39

Internetoví podvodníci zneužívají zavedené značky a snaží se tak z lidí vylákat peníze. Podvrhnuté...

Kontrast v odvodech v Kyjevě a venku je neskutečný, říkají reportéři iDNES.cz

26. dubna 2024  16:04

Podcast Únava vojáků i civilistů na Ukrajině je vysoká, ale stejně tak i morálka. Redaktor Michal Voska a...

Žena nedbala varování své banky, falešným makléřům poslala přes milion

26. dubna 2024  15:57

Podvodníkům naletěla dvaašedesátiletá žena z Jičínska, která nedbala ani upozornění ze své banky,...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 326
  • Celková karma 13,11
  • Průměrná čtenost 431x
Generální ředitel antikvariátu.

Seznam rubrik